Aquesta setmana a la classe de NTAE han començat les exposicions dels diferents grups.
La primera exposició va ser la de les pissarres digitals. Les nostres companyes van realitzar un treball complint les instruccions del Jordi. Van fer que la classe sigues dinàmica, participativa, interessant, i a més a més van fer que nosaltres hi participéssim.
La pissarra digital ens permet fer diferents propostes didàctiques afavorint tant el desenvolupament de l’alumne com també la seva motivació i concentració alhora de treballar.
Per tal de presentar el funcionament de les PDi, les nostres companyes han fet servir el programa SMART NOTE BOOK. Amb aquest programa podem treballar:
- Amb el word
- Permet escriure i reconèixer paraules
- Utilitzar formes i símbols
- Utilitzar diferents formats de línies
- Incertar, imatges, sons, vídeos, etc
A més a més hem vist dos vídeos. El primer del qual, un professor ens mostrava el funcionament de les PDi.
En l’altre vídeo hem vist l’experiència didàctica que han tingut les PDi a les escoles. El professor treballava la gramàtica, la lectura i el traç a partir de les pissarres digitals. Utilitzava la “finestreta” per amagar la resta d’activitats que hi havia a sota per tal que tots els alumnes, no només el que estava a la pissarra, treballessin al mateix temps. I funcionava.
Les PDi ens poden servir com a una gran eina de treball i a la vegada un recurs molt pràctic alhora de treballar i motivar als nens/ alumnes.
Per tal de que quedi més clar aquí teniu els avantatges i inconvenients de les PDi:
La pissarra digital ens permet fer diferents propostes didàctiques afavorint tant el desenvolupament de l’alumne com també la seva motivació i concentració alhora de treballar.
Per tal de presentar el funcionament de les PDi, les nostres companyes han fet servir el programa SMART NOTE BOOK. Amb aquest programa podem treballar:
- Amb el word
- Permet escriure i reconèixer paraules
- Utilitzar formes i símbols
- Utilitzar diferents formats de línies
- Incertar, imatges, sons, vídeos, etc
A més a més hem vist dos vídeos. El primer del qual, un professor ens mostrava el funcionament de les PDi.
En l’altre vídeo hem vist l’experiència didàctica que han tingut les PDi a les escoles. El professor treballava la gramàtica, la lectura i el traç a partir de les pissarres digitals. Utilitzava la “finestreta” per amagar la resta d’activitats que hi havia a sota per tal que tots els alumnes, no només el que estava a la pissarra, treballessin al mateix temps. I funcionava.
Les PDi ens poden servir com a una gran eina de treball i a la vegada un recurs molt pràctic alhora de treballar i motivar als nens/ alumnes.
Per tal de que quedi més clar aquí teniu els avantatges i inconvenients de les PDi:
> Avantatges: la classe és més motivadora amb una PDi que fer una classe magistral, els alumnes poden interactuar o participar en el moment de l'explicació, es poden fer connexions amb pissarres d'altres classes o centres i poder fer activitats conjuntes i a distància, ofereix material més ample, es pot utilitzar amb qualsevol programa instal·lat en l'ordinador i es poden insertar imatges, sons, vídeos, etc.
> Inconvenients: em d'estar pendents de l'hombra i per tant mai posar-nos davant de la PDi, el cost, no es pot instal·lar en qualsevol aula (per la lluminositat), per poder utilitzar-la es necessita un certs coneixements.
Així doncs crec que és una gran eina que hauríem d’anar incorporant a totes les escoles, en especial a Educació Infantil i que en podem treure molt de profit. Puc dir que jo, si tinc la oportunitat, la utilitzaré a l’escola com a eina de treball.
L'Edu365 és un portal educatiu (http://www.edu365.cat/) del departament d'ensenyament de la Generalitat de Catalunya, orientat i desenvolupat específicament per a l'alumnat i les seves famílies, que es basa en les infraestructures i serveis de la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya.
En la pàgina principal de l'xtec hi trobem les seccions següents:
- L’educampus: és una eina personal i no es necessita contrasenya per accedir-hi.
- El correu web: és una eina grupal i es necessita una contrasenya per accedir-hi.
- El xat: és una eina grupal i es necessita una contrasenya per accedir-hi.
En la pàgina principal de l'xtec hi trobem les seccions següents:
- L’educampus: és una eina personal i no es necessita contrasenya per accedir-hi.
- El correu web: és una eina grupal i es necessita una contrasenya per accedir-hi.
- El xat: és una eina grupal i es necessita una contrasenya per accedir-hi.
Després, les nostres companyes ens van dir que cerquéssim i investiguéssin el què elles ens deien. Vam haver de buscar:
- El joc "anem...d'excursió"
- Lles MUD i explicar què eren
- Vam haver de cercar la web de Federació d'AMPA d'Escoles Bressol a Barcelona (FAEBB)
- El vídeo "El flamenc i en Pere i el llop"
- La pàgina web de la Generalitat de Catalunya destinada a l'educació
- La proposta educativa promoguda per Vilaweb i Edu 365
Després, a partir d'un wiki que havien creat les nostres companyes hem fet, individualment, la definició que nosaltres crèiem que era la més correcta. Després l'hem posat en comú i les companyes ens han donat la definició correcta.
- El joc "anem...d'excursió"
- Lles MUD i explicar què eren
- Vam haver de cercar la web de Federació d'AMPA d'Escoles Bressol a Barcelona (FAEBB)
- El vídeo "El flamenc i en Pere i el llop"
- La pàgina web de la Generalitat de Catalunya destinada a l'educació
- La proposta educativa promoguda per Vilaweb i Edu 365
Després, a partir d'un wiki que havien creat les nostres companyes hem fet, individualment, la definició que nosaltres crèiem que era la més correcta. Després l'hem posat en comú i les companyes ens han donat la definició correcta.
Tot i que hi han hagut problemes amb el wiki, he de dir que l'exposició ha estat interessant i que les nostres companyes han fet un bon treball. L'elaboració del mapa conceptual i la resta d'informació es troba penjada al Fòrum.
És un portal interactiu molt interessant per a treballar tant a nivell escolar com a casa.
La darrera exposició de la setmana ha estat la del JCLIC.
El Jclic (programa de software llliure) és un conjunt d'aplicacions informàtiques que serveixen per a realitzar diversos tipus d'activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de text, mots encreuats...
Després vam veure un vídeo d'una mestra en la qual es mostrava molt satisfactòria amb la utilització del JCLIC.
A partir de la web de l'escola http://www.vedruna-angels.org/ vam estar jugant amb les diferents activitats proposades per a nens de P5 i després vam fer un debat de què ens havia semblat.
Després vam entrar a la ZONA JCLIC http://clic.xtec.net/. En aquesta pàgina hi trobem tota mena d'informació que ens pot ser molt útil alhora d'estudiar (definicions, programes...).
També vam fer una sopa de lletres amb el jclic author, activitat que no vam acabar. Després vam fer un debat amb els avantatges i inconvenients del JCLIC.
> Avantatges:
- Molt més dinàmic a l'aula
- Aprenen més ràpid a llegir
- Els infants utilitzen el programa tant a l'escola com a casa
- Poden fer activitats d'autoaprenentatge i d'autoavaluació
- El nen es familiaritza amb l'ordinador i el ratolí
- Aprenen més ràpid a llegir
- Els infants utilitzen el programa tant a l'escola com a casa
- Poden fer activitats d'autoaprenentatge i d'autoavaluació
- El nen es familiaritza amb l'ordinador i el ratolí
> Inconvenients:
- Si per un moment, el nen troba complicada l'activitat, pot passar a una altra
- Activitats mal dissenyades
Les companyes van exposar molt bé el tema i ens van resoldre en tot moment els dubtes.
La informació està penjada al Fòrum.
No hay comentarios:
Publicar un comentario